מקרר מקפיא עליון מול מקרר מקפיא צדדי

השימוש הנכון במקרר הוא הפרמטר העיקרי שיקבע כמה זמן ישרת אותנו המקרר ללא תקלות ומבלי להזמין טכנאי מקררים לבדיקה כללית או לתיקון רכיב כלשהו במקרר שלנו.אין ספק כי המקרר הוא אחד המכשירים החשמליים המשרתים אותנו בתדירות גבוהה, בקיץ ובכלל, במזג אוויר ים תיכוני המחייב אחסון של מאכלים מסוימים בטמפרטורה נמוכה, שתיית משקאות קרים ושמירה על טריות מזון שעלול להתקלקל בחום ובלחות. חיינו ללא מקררים נדמים כמעט בלתי אפשריים כיום, ולא בכדי.

יחד עם זאת, השימוש במקרר בתרבות המערבית ובכלל, הביא לייצור כמות גדולה של מקררים בארץ ובעולם, מסוגים ובדגמים שונים וייחודיים, המתבדלים ביניהם בפטנטים מרהיבים ובעיצובים חדשניים שנכנסו רק לאחרונה לשוק, תודות לפתיחות מחשבתית, יצירתיות ומקוריות שלא הותרו קודם לכן ולא קיבלו לגיטימציה בענפי העיצוב השונים ובכללם ענף עיצוב פנים על שלוחותיו הרבות. מקררים בצבעים מבריקים או בצבעי מאט, בשילוב מכשירים שונים, טיימר והמצאות נוספות.

בין הדגמים הרבים של המקררים ניתן למצוא כאלה בעלי דלתות לא רגילות, או את המקררים שהפכו פופולאריים יותר מכל, אלו הם מקררים בעל מקפיא תחתון או מקפיא צידי במקררי שתי דלתות. ההחלטה על המקרר האידיאלי אינה מתקבלת כלאחר יד אלא דורשת שיקולים רבים הכוללים התייחסות לנתונים טכניים ולצרכים השונים של בני הבית. כדאי לרכז את כל בני הבית לפני שבוחרים מקרר אפשרי ולשאול כל אחד מה היא העדפתו ומדוע. פעולה זו תאפשר בחירה שקולה של מקרר, בהתבסס על צרכי הדיירים כולם.

מקרר בעל מקפיא צידי במקרר בעל שתי דלתות יהיה נגיש גם לילדים קטנים ונוח בדרך כלל לשימוש על ידי מבוגרים המתקשים להגיע למקפיא עליון בשל גובהו. יתרונות נוספים של מקרר בעל שתי דלתות בו המקפיא הוא צידי הוא הנפח הגדול המתאפשר לאחסון של מזון קפוא וגלידות, בצקים או מאכלים אחרים שיש לשמור בהקפאה.למשך זמן רב. מקרר בעל מקפיא צידי יתאים בדרך כלל למשפחות הנוהגות לבשל הרבה וזקוקות לשטח אחסון גדול להקפאה ולבתים בהם מבשלים גם הילדים או שהמבוגרים מתקשים להגיע לדלת מקפיא עליון.

מאידך, מקפיא צידי במקרר בעל שתי דלתות תופס שטח לא מבוטל במטבח, או בכל חדר אחר בו הוא ממוקם ומעניק שטח לא קטן לאחסון. משפחות ובתי אב שאינם נוהגים לבשל הרבה ימצאו כי ישנו גדול שאינו מנוצל כלל. לפיכך, מקרר בעל מקפיא צידי יכול להתאים במקרים ספציפיים מאוד וחשוב לשקול את כל ההשלכות בטרם הבחירה.